Spurgeon - Deel 1: 'Volmaakt in Christus Jezus' - Kol. 1:28

Spurgeon

Deel 1: 'Volmaakt in Christus Jezus' - Kol. 1:28

‘Volmaakt in Christus Jezus’ - Kolossenzen 1:28

Zegt het gevoel in je eigen ziel niet dat je onvolmaakt bent? Wordt je daar niet elke dag bij bepaald? Elke traan die over je wangen rolt, schreit onvolmaaktheid. Elk hardvochtig woord dat over je lippen komt stamelt onvolmaaktheid. Je hebt te vaak in je eigen hart gekeken om nog maar te kunnen dromen van een klein beetje volmaaktheid in jezelf.
Temidden van dit trieste besef van onvolmaaktheid, mogen wij dit troostwoord lezen: “volmaakt in Christus Jezus”. Van God uit gezien ben je ‘volmaakt in Hem’! God heeft je aanvaard ‘in de Geliefde’. Dit is de werkelijkheid, die we nu in het geloof mogen koesteren.

Maar er is nog een volmaaktheid, die nu nog niet gerealiseerd is, maar in de toekomst zichtbaar wordt. Is het niet geweldig uit te mogen zien naar de tijd, dat elk spoor van de zonde weggedaan zal worden? Dan zal de gelovige voor de troon openbaar worden, foutloos, zonder vlek of rimpel. De Gemeente van Christus zal dan zo rein en heerlijk zijn, dat zelfs het oog van de Almachtige geen ongerechtigheid zal bespeuren. Zo heilig en glorieus, dat de dichter volledig de waarheid sprak in zijn lied:

“Met de kleren van mijn Heiland,
heilig als de Heilige”

Dan zullen wij zien en ervaren, ja, de vreugde beleven van dat korte zinnetje ‘volmaakt in Christus’. Dan pas zullen wij de hoogte en diepte verstaan van de verlossing in Christus Jezus. Springt uw hart niet op van vreugde bij die gedachte?
Zwart zal wit worden op die dag. Het vuil zal worden afgewassen. Dit is een wonderbare verlossing!
Christus neemt een worm en verandert die in een engel. Hij verandert elke misvorming in een volmaakte verschijning in Zijn heerlijkheid. Weergaloos in schoonheid, geschikt om tussen de serafs te verkeren.
O, mijn ziel, zie en bewonder deze gezegende waarheid van de volmaaktheid in Christus!

Duizenden lezers gingen u voor. Ondersteun AMEN. Word ook abonnee!

Nieuw in de Morgenroodreeks

De Morgenroodboekjes komen uit in de Morgenroodreeks: een serie Bijbelstudieboekjes die sinds 1960 wordt uitgegeven. De in deze reeks verschenen boekjes zijn handzaam en praktisch en helpen je verder om de Bijbel beter te leren kennen.

Psalm 110 - De Priesterkoning

Na boekjes over Psalm 23 en Psalm 80 is er nu een nieuw boekje over een psalm verschenen!

Psalm 110 is een Messiaanse psalm die spreekt over de Heere Jezus Christus in Zijn positie boven al wat is. Hij wordt beschreven als Koning en als Priester. Het is een prachtig lied over de grote Priesterkoning, Die op Zijn eigen wijze zegenrijk zal regeren over deze wereld. Beide ambten zijn in Hem verweven tot één en leren ons dat dé Koning naar Gods hart, dit alleen kon zijn, door Zijn Eigen offer waarmee Hij als Priester verzoening deed "voor onze zonden (dit betreft Zijn volk Israël); en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden van de hele wereld (dit betreft ook ons!)" (1 Joh. 2:2).

Dit boekje geeft een mooie uitleg over deze psalm waarin de hemelvaart van Christus - dat is Zijn verhoging boven alle dingen - centraal staat.

Ook verkrijgbaar als e-book!

Meer info & bestellen 'Psalm 110 - De Priesterkoning'

Het voornemen van de eeuwen

Natuurlijk! Elke christen gelooft wel dat God een plan heeft; maar vaak blijft de kennis hierover wat vaag. Het is dan ook een mooie - en noodzakelijke - bezigheid om in de Bijbel te zoeken naar dat plan. Misschien zijn we niet zo gewend om de Bijbel juist op dát punt te lezen, maar als je je erin verdiept, blijkt er heel wat meer over Gods voornemen in te staan dan je aanvankelijk voor mogelijk hield.

In dit boekje gaat het over het voornemen van de eeuwen. Deze eeuwen zijn grote tijdperken die elkaar opvolgen en zo een plan vormen. Uitdrukkingen als 'de tegenwoordige boze eeuw' of 'de toekomende eeuw' zijn vast wel bekend. Deze twee eeuwen zijn een onderdeel van Gods plan met de eeuwen.

Neem je hier kennis van, dan kun je beter begrijpen hoe de wereld in elkaar zit en waarom dingen zijn zoals ze zijn. Zeker als je dan de Bijbel gaat lezen vanuit het standpunt dat God een plan heeft, gaat er een wereld voor je open!

Ook als e-book verkrijgbaar!

Bestel 'Het voornemen van de eeuwen'

Uitgaven van Everread Uitgevers

Everread geeft naast de Morgenroodreeks ook andere Bijbelstudieboeken uit; jaarlijks verschijnen er 2 á 3. Wie een Everread-abonnement heeft, ontvangt deze Bijbelstudieboeken automatisch in huis  met een korting van 25%!

December-aanbieding

Vier Nederlandstalige boeken van Charles Welch (1880-1967). Hij was oprichter van de Berean Publishing Trust in London. Deze organisatie bestaat nog steeds en is de uitgever van vele Engelstalige titels, waarvan er een aantal bij Everread verkrijgbaar is.

In deze December-aanbieding zitten de volgende titels:

  • Deze profetie (een uitleg over het boek Openbaring)
  • Gaan voor goud (over de Filippenzenbrief)
  • Gelijkenissen, wonderen en tekenen (n.a.v. het Mattheüs- en het Johannesevangelie)
  • Paulus’ bediening in Handelingen (zijn boodschap gedurende de Handelingentijd was geheel in overeenstemming met dat wat de wet en de profeten hadden gezegd)

Ca. 798 bladzijden Bijbelstudie en voor € 37,50 (normale prijs: € 55,80).

Bestel de December-aanbieding