Spurgeon - Deel 12: Alles is ijdelheid - Pred. 1:14

Spurgeon

Deel 12: Alles is ijdelheid - Pred. 1:14

Niets kan de mens vervullen met vrede dan de liefde van de Here, ja, dan de Here Zelf! Men heeft wel geprobeerd ergens anders een schuilplaats te vinden, maar zonder succes.
Spurgeon 1 Salomo, de meest wijze van alle mensen, kreeg de gelegenheid te expirimenteren ten behoeve van ons allemaal. Hij kon doen, wat wij niet zouden kunnen doen. Hier is zijn getuigenis: “Zo werd ik gorter en rijker dan allen, die vóór mij te Jeruzalem geweest waren; ondertussen bleef mijn wijsheid mij bij. En niets dat mijn ogen wensten, ontzegde ik ze, noch hield ik mijn hart van enige vreugde terug, ja, mijn hart verheugde zich over al mijn zwoegen, en dit was wat al mijn gezwoeg mij opleverde. Toen ik mij nu wendde tot alle werken die mijn handen hadden gewrocht, en tot het zwoegen waarmee ik mij afgetobt had om die te volbrengen – zie, alles was ijdelheid en najagen van wind, en er is geen voordeel onder de zon.” (hs. 2:10 en 11)

Alles is ijdelheid! Wat? Alles ijdelheid? O, geliefde koning, is er niets in al uw rijkdom? Niets in het grote rijk, dat onder uw macht staat? Niets in de sierlijke paleizen van Palmyra? Niets in het domein van de Libanon? In al uw muziek en dans, uw wijn en het luxueuze leven, is er niets dat bevredigt? “Niets”, zegt hij, “dan het vermoeien van de geest.”
Dit was zijn conclusie nadat hij alles had uitgeprobeerd.

De gemeenschap met Christus, baden in Zijn liefde, verzekerd zijn van de eenheid met Hem – dat is al in alles! Beste lezer, u hoeft niet alles in de wereld uit te proberen om te ontdekken, dat niets u blijvende vreugde en vrede kan geven. Al zou u alles in de wereld bezitten en de Heiland niet kennen, u zou helemaal niets hebben.
Als u de Here Jezus kent bent u rijker dan alle schatten in de wereld. Temidden van alle moeiten en zorgen, ja, ellende en nood, zult u vrede vinden bij God en u verblijden in de volheid van Zijn gena!

Duizenden lezers gingen u voor. Ondersteun AMEN. Word ook abonnee!

Pas verschenen in de Morgenrood-reeks

De Morgenroodboekjes komen uit in de Morgenroodreeks: een serie Bijbelstudieboekjes die sinds 1960 wordt uitgegeven. De in deze reeks verschenen boekjes zijn handzaam en praktisch en helpen je verder om de Bijbel beter te leren kennen.

NIEUWSTE UITGAVE: PSALM 80

Psalm 80 - een dringende bede tot de Herder van Israël

Psalm 80 is één groot gebed tot de Herder van Israël om het behoud van het volk Israël. Driemaal klinken daarin de woorden "breng ons terug; doe Uw aangezicht lichten, dan zullen wij verlost worden". In dit gebed komt ook naar voren hoe de Heere deze verlossing tot stand zou brengen: namelijk door de Zoon, de Zoon des mensen, de Man van Uw rechterhand. Het is mooi om te zien hoe Asaf duizend jaar vóórdat de Heere Jezus op aarde was, zo duidelijk over Hem schreef. En toen de Zoon op aarde was, zei Hij dat Hij de goede Herder was Die Zijn leven zou geven voor Zijn schapen. En dat deed Hij ... als het Lam van God.

Ook als e-book verkrijgbaar!

Info & Bestellen

Leeswijzer - Doelgericht Bijbellezen

Meer weten over Degene in Wie je als christen gelooft? Dan is de Bijbel dé bron van informatie. Daarbij is het niet alleen belangrijk dát je de Bijbel leest, maar ook hóe je leest. Wil je ontdekken wat God heeft geopenbaard en zeggen wil? Of zoek je bevestiging van hoe je zelf je geloof wilt 'inrichten'?
Doelgericht Bijbellezen is van grote invloed op de wijze waarop we leven, gemeente-zijn en zicht hebben op Jezus Christus.

Met vragen om persoonlijk of groepsgewijs verder over na te denken.

Ook als e-book verkrijgbaar!

Info & Bestellen

Recente uitgaven Everread Uitgevers

Naast de boekjes uit de Morgenroodreeks geeft Everread ook andere boeken uit. Wie een Everread-abonnement heeft, ontvangt naast de uitgaven in de reeks óók elke nieuwe uitgave van Everread (jaarlijks 2 á 3) met een korting van 25%!

Schatten uit Gods Woord - II

Dit tweede deel in de serie Schatten uit Gods Woord heeft als ondertitel ‘Wandelen met een verborgen God’.

Elk hoofdstuk heeft iets te maken met de praktische wandel van de gelovige.

Soms hebben we als gelovigen wel eens moeite met het gegeven dat we in een periode van Gods plan leven waarin Hij Zich verborgen houdt. Hij lijkt zo ver weg. Bemoeit Hij Zich wel met ons?

Dit boek laat zien dat de Heere wel degelijk nabij is en meegaat op onze wandeling door het leven. Ja, het blijkt dat wij door Hem worden meegenomen op Zijn weg!

En daarbij mogen we de schatten uit Gods Woord ontdekken en met ons meedragen.

Bekijk hier de inhoudsopgave van dit boek

Info & Bestellen