MH 17 en MH 370 - Verdwijning Maleisisch vliegtuig en Lord Rothschild

MH 17 en MH 370

Verdwijning Maleisisch vliegtuig en Lord Rothschild

De Maleisische politiechef Khalid Abu Bakar waarschuwde onlangs dat de reden voor de verdwijning van de Boeing van Malaysian Airlines misschien nooit zal worden achterhaald. Er wordt gesproken van de ‘moeilijkste zoektocht ooit’.

Het neerstorten van de Boeing in de Indische Oceaan wordt door vele familieleden in twijfel getrokken, wegens gebrek aan bewijzen. De meeste briefings worden achter gesloten deuren gehouden. Pas kwam het bericht naar buiten dat zich aan boord van het vermiste vliegtuig vier eigenaren van een octrooi voor een halfgeleider bevonden, waardoor de overgebleven vijfde eigenaar nu het alleenrecht heeft op de uitvinding. Dat schrijft de krant International Business Times.

Die eigenaar is volgens de krant miljardair Lord Jacob Rothschild. Het bedrijf Freescale Semiconductor zou enkele dagen voor de verdwijning van het vliegtuig een nieuwe microprocessor voor onder andere militaire radarsystemen hebben gelanceerd.

Er waren nog 16 andere werknemers van Freescale aan boord van de Boeing. Het ging voor het grootste deel om ingenieurs en experts die werkzaam waren in de fabrieken in Tianjin in China en Kuala Lumpur in Maleisië. Het bedrijf zei dat de patenthouders en werknemers naar China gingen om Freescale efficiënteren kosteneffectiever te maken.

Tot de aandeelhouders van Freescale behoort ook de Carlyle Group, een prestigieuze Amerikaanse investeringsmaatschappij. Achter Carlyle gaan grote namen schuil, zoals George H.W. Bush, de ex-president van Amerika, en de Engelse oud-premier John Major. Een belangrijke klant van Carlyle is de Saudi Binladin Group, het grootste bouwbedrijf ter wereld. Het conglomeraat is in handen van de familie van Osama bin Laden.

Vier dagen vóór de verdwijning van het vliegtuig werd de patentaanvraag van Freescale goedgekeurd door het Amerikaanse patentenkantoor, zo meldt de krant. Het patent stond op naam van Freescale, Peidong Wang, Zhijun Chen, Zhihong Cheng en Li Ying. Alle vier werknemers kwamen uit de Chinese stad Suzhou. “Het waren mensen met veel ervaring en technische kennis. Ze waren erg belangrijk,” zei vicepresident van Freescale Mitch Haws tegen persbureau Reuters. “Dit is zeker een verlies voor het bedrijf.”

Bronnen: niburu.nl; au.ibtimes.com

Update 23 mei 2014

17 complottheorieën over de vermiste Boeing

Wat er gebeurde met vlucht MH370 is nog steeds een raadsel. Hoe langer het vliegtuig van Malaysia Airlines vermist blijft, hoe meer complottheorieën op internet opduiken. Hier een overzicht van de 17 meest in het oog springende.

Update 14 oktober 2014

'Verdwenen MH370 bevindt zich niet in Indische Oceaan'

Aldus de directeur en CEO van Emirates Airlines, Sir Tim Clark, in een interview met Der Spiegel.'Naar mijn idee werd MH370 tot het einde bestuurd', aldus Clark tegen de Duitse krant. De Britse Emirates topman gelooft niet dat het toestel van Malaysia Airlines, dat in maart dit jaar spoorloos verdween, op de automatische piloot stond. Volgens Clark heeft iemand de besturing van de Boeing 777 overgenomen alvorens het van de radar verdween'. 'In de geschiedenis van de civiele luchtvaart is er geen enkel incident boven water geweest dat niet voor op zijn minst vijf of tien procent viel na te trekken', aldus Clark. 

In het interview is Clark kritisch over het gebrek aan transparantie over het onderzoek. Hij wil weten wie er aan boord waren en wat zich precies in de laadruimte van het toestel bevond. 'Details waar sommigen duidelijk kennis over hebben.' Hoewel het niet makkelijk is en piloten er ook niet op getraind worden, zou het wel degelijk mogelijk zijn om handmatig een vliegtuig van de radar te doen verdwijnen. Clark is van mening dat dit scenario op vlucht MH370 van toepassing is.

De MH370 is simpelweg verdwenen. Dat roept bij mij een zekere mate van verdenking op.

Clark maakt zich zorgen dat ook de zoektocht niets zal opleveren en dat de verdwijning van MH 370 te boeken zal gaan als een van de grote onopgeloste mysteries van de luchtvaart. 'Dat mogen we niet laten gebeuren. We moeten weten wat de verdwijning van het vliegtuig heeft veroorzaakt.' (bron: Volkskrant)

Rara...waar is het toestel gebleven?

Geland op een eiland?
Op internet zijn een aantal websites te vinden waarop uitvoerig uiteengezet wordt, dat de MH 370 geland is op Diego Garcia, een klein eilandje in het midden van de Indische Oceaan. Het behoort officieel toe aan Groot-Brittannië, maar het wordt ‘gehuurd’ door de VS, die er een luchtmachtbasis heeft gevestigd.
Het toestel, dat bestuurd werd door twee moslims, Captain Zaharie Ahmad Shah en co-piloot Fariq Abdul Hamid, zou daar mét passagiers geland zijn (zie video hieronder). En de vraag is opnieuw: waar of niet waar? We zullen het vroeger of later ontdekken…

Meer artikelen in de serie "MH 17 en MH 370":

Duizenden lezers gingen u voor. Ondersteun AMEN. Word ook abonnee!

Nieuw in de Morgenroodreeks

De Morgenroodboekjes komen uit in de Morgenroodreeks: een serie Bijbelstudieboekjes die sinds 1960 wordt uitgegeven. De in deze reeks verschenen boekjes zijn handzaam en praktisch en helpen je verder om de Bijbel beter te leren kennen.

De gehoorzaamheid van de Zoon

In dit boekje gaat het naar aanleiding van Hebreeën 5:7-9 over de laatste periode van het leven van de Heere Jezus. Die periode begon met Zijn gebedsstrijd in de hof van Gethsémané en eindigde met Zijn kruisdood; al met al nog niet eens één etmaal, ja, hooguit achttien uur.

De drie fasen in die periode worden in Hebreeën 5:7-9 samengevat in drie verzen. Het is voor ons goed om hierover na te denken omdat het ons bepaalt bij de diepe weg die onze Heiland in gehoorzaamheid ging. Zijn verlossingswerk heeft vele gevolgen. Zo is het voor ons onder meer de basis van ons leven met Hem.

Ook verkrijgbaar als e-book!

Meer info & bestellen 'Gehoorzaamheid van de Zoon'

ADAM als type van Christus

Hoeveel Bijbelse figuren er ook als type of beeld van Christus zijn aan te wijzen, nergens worden zij in de Schrift letterlijk zo genoemd. Op één na! En dat is Adam. In Romeinen 5:14 lezen wij dat hij "een voorbeeld is van Hem Die komen zou".

In dit boekje gaat het over Adam. Wat kunnen we leren over de positie en opdracht van de eerste mens? En hoe wordt dit alles vervuld in de tweede Mens, Christus?

Ook als e-book verkrijgbaar!

Meer info & bestellen 'ADAM als type van Christus'

Uitgaven van Everread Uitgevers

Everread geeft naast de Morgenroodreeks ook andere Bijbelstudieboeken uit; jaarlijks verschijnen er 2 á 3. Wie een Everread-abonnement heeft, ontvangt deze Bijbelstudieboeken automatisch in huis  met een korting van 25%!

Getallen in de Bijbel - 2e druk

'Getallen in de Bijbel' is de vertaling van het Engelse boek 'Number in Scripture' dat al in 1894 verscheen. In boeken die gaan over Bijbelse getallen wordt vaak naar dit standaardwerk verwezen.

In 2013 (het 100e sterfjaar van de schrijver) is de Nederlandse vertaling beschikbaar gekomen. En inmiddels is er deze tweede druk.

De inhoud van dit boek is in tweeën verdeeld.
Het eerste deel gaat over het bovennatuurlijke ontwerp van de getallen in de Bijbel en is min of meer een inleiding op het onderwerp. Het beschrijft onder meer de overheersende rol die (Bijbelse) getallen spelen in de opbouw van de schepping, in de Bijbel, in de chronologie, in de natuur, in de scheikunde en in geluid, muziek en kleuren.
Het grotere, tweede deel gaat over de geestelijke betekenis van allerlei getallen in de Bijbel.

Bullinger besluit zijn voorwoord van dit boek met:
‘Moge het onderzoek van de getallen in de Bijbel in dit boek, Bijbelstudenten stimuleren daarmee verder te gaan; gelovigen versterken in hun allerheiligst geloof en sceptici overtuigen van de Goddelijke perfectie en inspiratie van het Boek der boeken, tot lof en heerlijkheid van God.‘

Meer info & bestellen 'Getallen in de Bijbel - 2e druk'