Wat gebeurt er in één seconde op internet?

Wat gebeurt er in één seconde op internet?

Zo’n 3,4 miljard mensen zijn online en ook een beetje verslaafd aan het internet. Volgens een recent rapport is het aantal dagelijkse internetgebruikers in de afgelopen vijf jaar verdubbeld.

Sommige studies tonen dat volwassenen meer dan 20 uur per week doorbrengen op het internet, terwijl tieners zelfs de 27 uur per week aantikken. En dat zal naar verwachting alleen maar toenemen.
Maar wat doen al die mensen dan de hele tijd online? En hoe snel ontwikkelt het internet zich eigenlijk?

Hier zijn een paar dingen die op het internet plaatsvinden in een enkele seconde:
Twittergebruikers sturen elke seconde ongeveer 7000 tweets, terwijl meer dan 95 miljoen foto’s en video’s per dag op Instagram worden gepost. 
Bij elke tik van de klok worden er op Facebook 52.083 dingen geliked en 3.472 foto’s geupload, volgens een recent rapport van digitaal marketingbedrijf Zephoria. Misschien is dat niet zo gek voor een website met gemiddeld 1,09 miljard gebruikers per dag in maart 2016. 
YouTube, met ondertussen meer dan een miljard gebruikers is verschrikkelijk verslavend. Er worden maar liefst rond 125.000 video’s per seconde bekeken op de website, volgens Internet Live Stats
Hoe zit dat met Google, ’s werelds populairste zoekmachine? Er worden meer dan 55.000 zoekopdrachten per seconde ingetypt – dat zijn 90 miljard per maand en meer dan 1 biljoen per jaar, dat is een 1 met 12 nullen!
Op Netflix worden er elke seconde door 81 miljoen gebruikers bij elkaar zo’n 1.450 uur aan tv series en films gekeken, volgens informatie beschikbaar op de website van het bedrijf. 
We zijn van 1 website en een paar gebruikers in 1991 naar meer dan een miljard websites http://www.internetlivestats.com/total-number-of-websites/ en 3,4 miljard mensen online per dag gegaan.
En ja, meer dan de helft van de wereld heeft nog steeds geen toegang tot internet. In de komende jaren gaat de activiteit dus nog exponentieel groeien. Misschien moeten we dan een keer gaan kijken wat er op het internet gebeurt in een nanoseconde (= een miljardste van een seconde).
Bron: motherboard.vice.com

Duizenden lezers gingen u voor. Ondersteun AMEN. Word ook abonnee!

Nieuw in de Morgenroodreeks

De Morgenroodboekjes komen uit in de Morgenroodreeks: een serie Bijbelstudieboekjes die sinds 1960 wordt uitgegeven. De in deze reeks verschenen boekjes zijn handzaam en praktisch en helpen je verder om de Bijbel beter te leren kennen.

Gods plan met Israël

Deuteronomium 30:1-10 is het uitgangspunt van dit boekje. Je zou dit hoofdstuk de 'basis-profetie' met betrekking tot het herstel, dan wel de toekomst van Israël kunnen noemen.

Het is belangrijk om een Bijbelse visie op Israël te hebben. Daarbij gaat het om het historische en het toekomstige aspect van het volk, maar zeker ook om het huidige. Door belofte en profetie te verwarren, heb je maar zo een verkeerd zicht op Israël. Dit boekje helpt de lezer enige orde te krijgen in de uitgebreide informatie in de Bijbel over Gods plan met Israël.

Ook verkrijgbaar als e-book!

Meer info & bestellen 'Gods plan met Israël'

Hooglied

Hooglied - over een herder en zijn geliefde

Hooglied is een bijzonder Bijbelboekje. Het behoort tot de zogenaamde feestrollen. Binnen het Jodendom wordt het gelezen op de achtste dag van het Paasfeest - Pesach - het feest waarop de verlossing van Israël uit Egypte wordt herdacht. Daarbij wordt het boek gezien als een afspiegeling van Gods liefdesverklaring aan Israël en het verbond tussen Hem en Zijn volk.

Diverse 'partijen' komen erin aan het woord, maar de belangrijkste zijn toch wel de herder en zijn geliefde. Samen vormen ze een prachtig paar, waarin de Herder en Zijn volk Israël niet moeilijk zijn te herkennen.

Ook als e-book verkrijgbaar!

Bestel 'Hooglied'

Uitgaven van Everread Uitgevers

Everread geeft naast de Morgenroodreeks ook andere Bijbelstudieboeken uit; jaarlijks verschijnen er 2 á 3. Wie een Everread-abonnement heeft, ontvangt deze Bijbelstudieboeken automatisch in huis  met een korting van 25%!

Getallen in de Bijbel - 2e druk

'Getallen in de Bijbel' is de vertaling van het Engelse boek 'Number in Scripture' dat al in 1894 verscheen. In boeken die gaan over Bijbelse getallen wordt vaak naar dit standaardwerk verwezen.

In 2013 (het 100e sterfjaar van de schrijver) is de Nederlandse vertaling beschikbaar gekomen. En inmiddels is er - eind 2016, bijna 3 jaar later - deze tweede druk.

De inhoud van dit boek is in tweeën verdeeld.
Het eerste deel gaat over het bovennatuurlijke ontwerp van de getallen in de Bijbel en is min of meer een inleiding op het onderwerp. Het beschrijft onder meer de overheersende rol die (Bijbelse) getallen spelen in de opbouw van de schepping, in de Bijbel, in de chronologie, in de natuur, in de scheikunde en in geluid, muziek en kleuren.
Het grotere, tweede deel gaat over de geestelijke betekenis van allerlei getallen in de Bijbel.

Bullinger besluit zijn voorwoord van dit boek met:
‘Moge het onderzoek van de getallen in de Bijbel in dit boek, Bijbelstudenten stimuleren daarmee verder te gaan; gelovigen versterken in hun allerheiligst geloof en sceptici overtuigen van de Goddelijke perfectie en inspiratie van het Boek der boeken, tot lof en heerlijkheid van God.‘

Meer info & bestellen 'Getallen in de Bijbel - 2e druk'